Všeobecné obchodní podmínky společnosti OKNOSTYL group s.r.o. platné od 15.9. 2018

  1. Úvodní ustanovení
    1. Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) upravují a upřesňují podmínky dodávek výrobků a služeb ze strany dodavatele, obchodní společnosti OKNOSTYL group s.r.o., sídlem Tišnovská 2029/51, 664 34 Kuřim, vedená Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 52299 (dále jen „dodavatel“) realizované na základě Smlouvy o dílo (dále jen SoD), uzavřené mezi dodavatelem a zákazníkem (dále jen „objednatel“) v souladu s občanským zákoníkem.
    2. Předmětem smluvního vztahu je dodávka výrobků a služeb v provedení, množství a specifikaci dohodnuté ve SoD, zejm. ve výpise (podrobném soupise), který je jako příloha nedílnou součástí SoD. Objednatel je tak povinen si tento výpis prostudovat a jako projev souhlasu s jeho zněním potvrdit vlastnoručním podpisem, případně podpisem zplnomocněného zástupce.
    3. Na základě SoD se dodavatel zavazuje dodat objednateli kompletní dílo připravené k užívání. Objednatel se zavazuje poskytnout při realizaci potřebnou (dohodnutou) součinnost, dílo převzít a uhradit jeho cenu ve výši určené SoD.
    4. Ujednání uvedená ve SoD odlišná od ujednání v těchto VOP mají přednost. SoD je možno měnit pouze písemným dodatkem, včetně elektronické (mailové) korespondence, odsouhlaseným oběma smluvními stranami. V případě, že se změnou smlouvy, výpisu výrobků a prací budou spojeny změny ceny díla, budou tyto změny řešeny formou (cestou) více prací/více nákladů či méně prací/méně nákladů a v takovém případě má dodavatel právo vyčíslit jejich výši a cenu, i náklady s nimi spojené, požadovat po objednateli. Uplatněním víceprací se doba realizace prodlužuje o dobu nutnou k jejich provedení, jež bude sjednána v písemném dodatku k SOD.
    5. Pokud se při realizaci vyskytnou vícepráce, které nebylo možno předem zjistit ani oprávněně předpokládat a definovat ve SoD, či jejích dodatcích, (skryté konstrukce vyžadující demontáž, nedozděné špalety za okny zvyšující spotřebu materiálu, destrukce nezpevněného nadpraží, nesoudržná omítka odpadávající v ploše apod.) a objednatel požaduje tyto vícepráce provést, případně je nutné je provést pro zdárné dokončení díla, je v těchto ojedinělých případech možno měnit cenu díla zápisem do předávacího protokolu, příp. stavebního či montážního deníku, v němž bude uveden rozsah prací, dohodnutá cena a způsob její úhrady. Objednatel potvrdí souhlas s těmito pracemi a jejich cenou vlastnoručním podpisem, případně podpisem zplnomocněného zástupce objednatele. Dodavatel není vázán vícepráce provést a má právo je odmítnout v případech, kdy se na podmínkách jejich provedení s objednatelem neshodne. V těchto případech není nedokončené dílo považováno za prodlení dodavatele s plněním smluvního závazku. Dodavatel při realizaci postupuje samostatně a není povinen řídit se pokyny objednatele v případě, kdy k tomu není písemně zavázán.
    6. Vlastnická práva na provedené dílo a výrobky přecházejí z dodavatele na objednatele okamžikem uhrazení úplné ceny díla sjednané ve SoD, včetně případných víceprací, sjednaných v jejích dodatcích či předávacím protokolu. Cena díla se považuje za uhrazenou okamžikem připsání finančních prostředků na účet dodavatele. V případě prodlení s úhradou ceny díla po dobu delší 10 dnů je dodavatel oprávněn od SoD odstoupit. V takovém případě jsou smluvní strany povinny vrátit si veškerá poskytnutá plnění. Odstoupením od smlouvy není dotčen nárok zhotovitele na náhradu škody spočívající v nároku na úhradu prokazatelných nákladů souvisejících s odvedeným plněním díla ze strany zhotovitele (použité materiály, náklady na dopravu a mzdy pracovníků).
    7. Objednatel podpisem příslušné SoD potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP a že s nimi souhlasí, což je také explicitně vyjádřeno v závěrečných ustanoveních každé SoD.
    8. Společnost OKNOSTYL group s.r.o. si vyhrazuje právo ukončit jednání o nabídce či smlouvě v jakékoli fázi a nenese odpovědnost za případné dopady ukončení jednání bez ohledu na jeho příčiny. Současně si až do oboustranného podpisu smlouvy vyhrazuje právo měnit parametry smlouvy a nabídky a veškerá jednání před podpisem smlouvy považuje za nezávazná.
  2. Součinnost dodavatele a objednatele
    1. Objednatel prohlašuje, že je svéprávný a je oprávněn uzavřít s dodavatelem SoD. Současně je povinen předložit dodavateli dokumenty nutné k uzavření SoD v případě, kdy o ně dodavatel požádá (výpis z OR, osvědčení plátce DPH, doklad totožnosti apod.)
    2. Podpisem SoD objednatel stvrzuje, že ji řádně prostudoval, zkontroloval, je seznámen s jejím obsahem a závazky z ní plynoucími a má prostředky k úhradě ceny díla. Dále stvrzuje, že je plně seznámen s obsahem dodávky, rozsahem prací a souhlasí s technickým provedením výrobků a rozsahem objednaných služeb. Objednatel se seznámil se standardy a obsahem prací uvedených v cenové nabídce, které jsou blíže popsány na https://www.oknostyl.cz/montaze-a-standardy/ a současně akceptuje, že konkrétní provedení díla nelze s ohledem na variabilitu stavebních konstrukcí /zvláště při rekonstrukcích/ předem zcela přesně definovat a může tedy dojít k odchylkám oproti této dokumentaci.
    3. Rozměry výrobků jsou určeny zaměřením stavebních otvorů technikem dodavatele, jenž zaměření provede v případech, kdy o ně objednatel požádá (objedná). V takovém případě dodavatel zaměřením určí rozměry výrobků sám a plně za ně odpovídá. Určený rozměr výrobku reflektuje výrobní tolerance výrobků, konstrukční řešení stavby, do níž mají být výrobky umístěny a její technický stav. Doporučené zapuštění výrobků za ostění v případě rekonstrukcí je 10-30 mm v případě zalomeného ostění. V případě rovného ostění není možno garantovat dodržení doporučené hodnoty zapuštění a v případech, kdy není dohodnuto jinak (úprava původního ostění osekáním omítek z vnitřní či venkovní strany), je rozměr výrobků v určen minimální tloušťkou připojovací spáry, která činí 10 mm.
    4. Pokud dojde ke špatnému zaměření výrobků, provede dodavatel dle vlastního uvážení úpravu stavebních otvorů, případně upraví rozměry výrobků a to výhradně na svůj náklad. V případě, že objednatel o zaměření nepožádá a rozměry výrobků si dodá sám, neodpovídá dodavatel za jejich správnost a možnost osazení do určeného stavebního otvoru. Pokud zaměření dodavatelem není dohodnuto a toto provede objednatel sám nebo jiná osoba určená objednatelem, pak provedení přípravy stavebních otvorů je povinen provést objednatel tak, aby byly na šířku větší o 20-30 mm a na výšku o 20-30 mm. Pro určení rozměru stavebního otvoru jsou závazné rozměry rámů výrobků uvedené v grafické příloze ke SoD + případný podkladový profil. Po dobu, než bude provedena řádná příprava stavebních otvorů a dodavatel o tom bude informován, neběží dodavateli lhůta k plnění SoD.
    5. Pro zaměření výrobků je objednatel povinen připravit na stavbě tzv. váhorys, tedy přesné určení výšky podlahy včetně nášlapné vrstvy ve výšce 1000 mm nad úrovní čisté podlahy a definovat požadované výšky parapetních desek. Dodavatel neručí za odchylky a chyby vzniklé špatným určením váhorysu a od něj odvozených dalších rozměrů, případně za odchylky způsobené změnami ve stavebních projektech, o nichž nebyl dodavatel objednatelem řádně a včas informován a nemohl dle změn upravit parametry výrobků před jejich výrobou.
    6. Objednatel je povinen připravit stavební otvory (v případech kdy SoD neobsahuje položky demontáže oken a případné bourací práce) vhodné pro řádné osazení otvorových výplní, nedohodnou-li se strany jinak. Přípravou stavebních otvorů vhodných pro řádné osazení otvorových výplní se rozumí demontáž původního okna a začištění ostění tak, aby po obvodu nového okna vč. podkladového profilu zůstal prostor v rozmezí 1.5-4 cm pro vytvoření řádné připojovací spáry. V případech, kdy objednatel nepřipraví stavební otvory vhodné pro řádné osazení otvorových výplní, je dodavatel oprávněn odmítnout dílo realizovat a od SoD odstoupit. V těchto situacích může dodavatel po objednateli požadovat úhradu nákladů spojených s marným výjezdem (přičemž pro rok 2019 se tyto náklady vypočtou při použití sazby 10,- Kč/km a 350,- Kč/hod./pracovník zhotovitele, v následujících letech mohou být tyto náklady navýšeny o inflaci), případně prostoje pracovníků dodavatele nutné k zajištění dokončení stavebních otvorů ze strany objednatele. Pokud bude v den montáže mezi zástupcem dodavatele a objednatelem dohodnuto dokončení přípravy stavebního otvoru pracovníky dodavatele, bude o tomto proveden zápis do předávacího protokolu spolu s dohodnutou cenou takto vzniklých víceprací; nedohodnou-li se strany na ceně, není dodavatel povinen přípravu stavebního otvoru dokončit.
  3. Povinnosti objednatele, dodavatele a provádění díla
    1. Objednatel se zavazuje, pro řádné dokončení díla, dodavateli zajistit:
      1. Přístup do prostoru realizace, včetně prostoru kolem stavebních otvorů, potřebného k řádnému provedení díla bez překážek, které by bránily provedení prací v rozsahu dle SoD. Dodavateli musí být umožněn přístup k místu realizace vlastními prostředky. Pokud toto není možné, je objednatel povinen na svůj náklad zajistit speciální manipulační technik.
      2. Bezplatný odběr elektrické energie a vody v množství potřebném k realizaci díla v plném rozsahu.
      3. Objednatel je povinen zajistit zakrytí ploch dotčených výměnou oken způsobem vhodným a dostatečným pro jejich ochranu před vlivy spojenými s prováděnými pracemi. Součástí prací dodavatele není zakrytí ploch, provedení úklidu prostor dotčených realizací, mytí oken a další nestandardní práce v případech, kdy není smlouvou o dílo stanoveno jinak. Rozsah prováděných prací je vždy definován v soupise, který je nedílnou součástí SoD.
      4. Objednatel je povinen zajistit před výměnou či osazením otvorových výplní a prováděním prací v rozsahu dle SoD všechna potřebná povolení a rozhodnutí dotčených orgánů (především stavebního úřadu či úřadu památkové péče) potřebná k provedení díla. Současně je povinen zajistit případné zábory veřejného prostranství včetně příslušných povolení, to vše na vlastní náklady objednatele. Dodavatel nenese odpovědnost za případné pokuty a sankce spojené s nedodržením této povinnosti, veškeré tyto postihy jdou výhradně k tíži objednatele.
    2. Dodavatel je povinen minimalizovat negativní dopady spojené s prováděním díla jak ve vnitřním, tak ve venkovním prostoru objektu objednatele.
    3. Pokud není ve SoD dohodnuto jinak, je montáž oken a připojovací spára řešena standardním způsobem, tedy ukotvením turbošrouby do stavební konstrukce a vyplněním připojovací spáry PUR pěnou. V případě standardní montáže objednatel souhlasí s tím, že takto provedené dílo je provedeno řádně a že nepožaduje montáž dle ČSN 74 6077se kterou je seznámen. (ČSN 74 6077 Okna a vnější dveře – Požadavky na zabudování – definuje správné technické řešení připojovací spáry vhodnou sestavou více typů izolačních materiálů - parozábran).
    4. Likvidace původních otvorových výplní a suti spolu s dalším odpadovým materiálem bude provedena v případě, kdy je zákazníkem tato služba objednána a uhrazena. Pokud není likvidace požadována, budou původní okna a případná stavební suť ponechány v místě realizace v přímé blízkosti stavebního otvoru realizací dotčeného.
    5. Dodavatel je povinen zajistit u svých pracovníků, vybavení ochrannými pomůckami a dodržování zásad bezpečnosti práce a ochrany zdraví. Objednatel je povinen eliminovat rizika ohrožení zdraví a života pracovníků dodavatele v místě realizace.
    6. Dílo je dokončeno předáním provedeného díla do užívání objednateli. V případě, že objednatel požaduje jen částečné plnění díla, například z důvodu stavební nepřipravenosti či stavebních omezení – obecně z důvodů na straně objednatele, má dodavatel právo vyúčtovat celkovou cenu díla a nenamontované komponenty a výrobky ponechat na místě realizace ve správě objednatele. V případě požadavku objednatele na dokončení objednávky má dodavatel právo vyúčtovat další náklady na dopravu spojenou s dokončením realizace (dodávky). Pokud objednatel požaduje odložení montáže a uložení výrobků na skladu dodavatele, může tuto službu dodavatel objednateli poskytnout za dohodnutou paušální sazbu 100 Kč/den (sazba je stanovena pro zakázky s rozsahem do 20ti bm obvodové délky rámů, pro větší zakázky je poplatek za skladování stanoven na 7 Kč/bm/den uložení. Poplatek za skladování je dodavatel oprávněn vyúčtovat objednateli za dobu od uplynutí smluvního termínu plnění díla po jeho předání objednateli.
    7. Objednatel je povinen pracovníky montáže před započetím prací prokazatelně informovat o přítomnosti skrytých konstrukcí (kabely, potrubí a podobně). V případě kdy tak neučiní, nenese zhotovitel odpovědnost za škody na nich způsobené.
  4. Předání a převzetí díla
    1. Závazek dodavatele k řádnému plnění díla je splněn ukončením montážních prací a předáním díla do užívání objednateli spolu s nezbytnou dokumentací a předvedením funkčnosti dodaných výrobků. Objednatel je povinen provedené dílo převzít, přičemž převzetím se rozumí oboustranné potvrzení předávacího protokolu dodavatelem a objednatelem. Objednatel je povinen dostavit se před dokončením díla na místo realizace, či zplnomocnit osobu k jednání jeho jménem a podpisu předávacího protokolu. Odepře-li objednatel či osoba jím zplnomocněná podepsat předávací protokol, považuje se dílo za předané okamžikem jeho faktického předání objednateli do užívání. Objednatel převezme dílo s výhradami, nebo bez výhrad. Neuvede-li objednatel výhrady k dílu v předávacím protokolu, považuje se dílo za převzaté bez výhrad.
    2. Vykazuje-li dílo drobné vady a nedodělky či není kompletní, je objednatel povinen dílo či jeho část převzít, podepsat předávací protokol a v něm uvést přesnou specifikaci výhrad vůči provedenému dílu. Podepsaný předávací protokol se specifikovanými vadami je podkladem pro nahlášení(uplatnění) a uznání reklamace. Pozdější reklamace zjevných závad, které mělo dílo v okamžiku předání a u nichž není jednoznačně prokazatelné zavinění na straně dodavatele, nelze uznat. Termín vyřešení reklamace je 45 dní od nahlášení (tj. doručení písemné reklamace dodavateli) v případě, kdy není SoD dohodnuto jinak. Pokud je předmětem reklamace chybějící komponent nevyžadující odbornou montáž a objednatel souhlasí, je možno komponenty zasílat poštou či spediční službou, přičemž za den vyřešení reklamace je považován den prokazatelného předání komponentu přepravci. Není-li SoD stanoveno jinak, vzniká dodavateli podpisem předávacího protokolu nárok na úhradu ceny díla příp. doplatku ceny díla ze strany objednatele. Pokud objednatel odmítne neoprávněně převzít dílo, není tím nárok dodavatele na úhradu díla dotčen. Objednatel je oprávněn ponechat si zádržné ve výši 5 % z celkové ceny díla, bez DPH, do chvíle dořešení všech řádně reklamovaných vad a nedodělků, jedná-li se o oprávněnou reklamaci v souladu se SoD. Vznikem reklamace není dotčeno právo dodavatele nárokovat si úhradu části díla bez ohledu na skutečnost, že jiná část stejného díla, vykazuje nedostatky.
    3. Pokud objednatel neumožní dodavateli realizovat dílo ve sjednaném termínu, vzniká dodavateli nárok na úhradu celkové ceny díla (tj. ačkoli dílo nebylo řádně dokončeno, vzniká zhotoviteli nárok na úhradu celkové ceny díla) a úhradu nákladů na uložení výrobků do doby realizace na skladech dodavatele. Uložení výrobků je zpoplatněno paušální sazbou 150 Kč/den (pro zakázky do 100 běžných obvodových metrů, větší zakázky jsou oceněny individuálně). V případě, kdy dojde ze strany objednatele k odložení či zrušení montáže nad rámec smlouvy o dílo, je zhotovitel oprávněn požadovat po objednateli případné náklady spojené s distribucí výrobků na sklady montážních skupin a jejich svoz zpět na centrální sklad. Tímto nárokem nejsou dotčeny povinnosti dodavatele k řádnému plnění díla v náhradním oboustranně dohodnutém termínu. Objednatel bere na vědomí, že v těchto případech není možné dodržet lhůtu pro odstranění ochranných polepů plastových a hliníkových oken (max. 2 měsíce) a dodavatel neručí za případná poškození povrchu, způsobená vlivem neodstraněných ochranných folií.
    4. SoD lze ujednat povinnost dodavatele vést stavební (montážní) deník po celou dobu realizace a zapisovat do něj všechny důležité skutečnosti a odchylky dle zásad vedení stavebního deníku. Originál stavebního deníku zůstává po předání díla v majetku objednatele, dodavatel obdrží kopii.
    5. V případě zásahu vyšší moci na straně objednatele či dodavatele dochází k posunu termínu realizace díla o dobu potřebnou k odstranění následků vyšší moci. Ostatní parametry smlouvy nejsou zásahem vyšší moci dotčeny.
  5. Odpovědnost za škody
    1. Dodavatel nese odpovědnost za výrobky a škody na nich způsobené jeho zaměstnanci či jím pověřenými osobami do doby protokolárního předání díla či jeho části objednateli nebo jím zplnomocněné osobě. V případě, že se objednatel nedostaví k předání díla a nezplnomocní k tomuto aktu jinou osobu, příp. neoprávněně odmítne podepsat předávací protokol, nelze později nahlášené vady a náklady spojené s jejich odstraněním uznat na vrub dodavatele.
    2. Dodavatel je pojištěn na odpovědnost za škody spojené s realizací díla a plněním předmětu jeho podnikání, a to do výše pojistného plnění 20 000 000,- Kč.
    3. Objednatel je seznámen s tím, že v průběhu realizace díla, především při demontáži, může i přes veškerou snahu dojít k poškození vnitřního a vnějšího ostění okna a podlahových krytin v různém rozsahu, které není zaviněno nedbalostí pracovníků dodavatele, jelikož se jedná o běžné poškození spojené s výměnou otvorových výplní. Objednatel bere v těchto případech na vědomí, že zapravením oken se rozumí začištění vnitřního ostění v rozsahu stanoveném SoD a zapravení vnější připojovací spáry silikonem do tloušťky spáry 5 mm. Další druhy zapravení spadají pod vícepráce a jejich realizace je možná po dohodě s pracovníky dodavatele.
    4. Případné poškození podlahových krytin způsobené při realizaci stavebních prací, jde na vrub dodavatele pouze tehdy, pokud je ve SoD ustanovena povinnost dodavatele zakrýt plochy dotčené prováděním předmětu díla.
    5. Zhotovitel nenese odpovědnost za škody způsobené na skrytých konstrukcích (kabely, potrubí apod.) které nemohl s ohledem na konstrukci budovy předpokládat a nebyl na ně prokazatelně objednatelem předem upozorněn. Současně neodpovídá za vady dodávky způsobené neschopností zajistit z důvodu skrytých konstrukcí řádné osazení výrobků v případě, kdy se s objednatelem prokazatelně nedohodne na alternativním postupu osazení, případně tento alternativní způsob neexistuje.
    6. V případě, kdy zhotovitel neprovádí dokončovací práce, především pak zednické zapravení oken z interiéru a exteriéru a osazení parapetních desek, je objednatel povinen zajistit toto zednické zapravení a montáž parapetních desek nejpozději do 30 dní od provedení instalačních prací objednatelem. Pokud tak neučiní a nevytvoří vhodné vnitřní a vnější ostění kolem rámů otvorových výplní, vymezuje si zhotovitel omezení záruky na zachování kvalitativních vlastností připojovací spáry, která je v tomto případě degradována povětrnostními vlivy a vlhkostí. V případě, kdy prodlení mezi montáží a zapravením rámů překročí 3 měsíce, nelze garantovat zachování kvalitativních parametrů montáže a případné vady z tohoto vycházející považovat za oprávněný důvod k reklamaci díla. Vady spojené s absencí, nebo nesprávnou montáží parapetních desek ze strany objednatele nelze považovat za vadu díla.
  6. Záruky
    1. Dodavatel odpovídá za to, že výrobky dodané odběrateli, budou v souladu s platnou legislativou a SoD
    2. Záruční doba začíná běžet dnem protokolárního předání díla, příp. dnem, kdy se dílo v souladu s výše uvedeným považuje za předané.
    3. Dodavatel poskytuje na dílo následující záruku:
      1. 5 let na okna a dveře (tvarová stálost profilu)
      2. až 3 roky na povrchovou úpravu dřevěných oken
      3. 2 roky na kování, skla, zámky, výplně, příslušenství (žaluzie, sítě apod.) a ostatní výrobky
      4. 2 roky na dodané práce a služby.
    4. Objednatel bere na vědomí, že záruční doba na výrobky a služby, která začíná běžet dnem protokolárního předání díla, neběží po dobu prodlení objednatele s úhradou celkové ceny díla, resp. o dobu takového prodlení se záruční doba zkracuje. Záruční podmínky jsou pro dodavatele závazné pouze v případě, že objednatel není v prodlení s úhradou ceny díla či jiných pohledávek dodavatele vzniklých v souvislosti s plněním SoD.
    5. Dodavatel nenese odpovědnost za poškození a škody způsobené na díle vlivem třetích osob, vyšší mocí, nevhodnou koordinací dalších řemesel v místě realizace a nevhodně připravenou projektovou dokumentací. Současně nenese odpovědnost za škody způsobené nevhodným používáním výrobků a příslušenství a jejich nedostatečnou nebo neodborně prováděnou údržbou (údržbou se například rozumí seřízení oken v případě sednutí křídel odstraňující drhnutí kování, či pravidelné ošetření povrchové úpravy dřevěných oken zajišťující udržení kvality a životnosti povrchové úpravy). Dodavatel nenese odpovědnost za škody vyplývající z provozu díla (přirozeným opotřebením díla), na vady tohoto původu se nevztahuje ani poskytnutá záruka. Objednatel má v době prvních 6 ti měsíců od montáže nárok na bezplatné provedení jednoho běžného seřízení oken a dveří dodaných zhotovitelem vč. montáže v rámci servisního zásahu naším pracovníkem. U výrobků dodaných bez montáže nárok na bezplatné seřízení zaniká. V případě opakované objednávky nenese dodavatel odpovědnost za možné odchylky v kresbě a odstínu dekorační folie a povrchové úpravy oken z důvodu možnosti výskytu barevných odchylek v rámci různých výrobních sérií dekoračních folií a nátěrů. Dekorační folie jsou unikátní pro každý profilový systém a barva či dekor se u jednotlivých profilů může lišit. U dřevěných oken je možný výskyt odlišného barevného odstínu v rámci jednoho výrobku a to zvláště v případě konstrukce z délkově napojovaných hranolů. Odchylka je způsobena různorodou stavbou dřeva a jeho různou nasákavostí. Odchylky způsobené takto vzniklým rozdílem nelze považovat za reklamaci. Výšky klik zobrazené v CN jsou orientační a jsou určeny stdt. výškou kování.
    6. Dodavatel je povinen na kontaktních údajích servisního oddělení, které jsou nedílnou součástí SoD, přijmout, zaevidovat a v dohodnuté lhůtě 45 dní od nahlášení odstranit vady nahlášené objednatelem jako reklamaci díla. V případě výskytu vad bezprostředně a nenapravitelně ohrožujících zdraví či majetek objednatele či třetích osob vyžadujících za účelem odvrácení hrozícího nebezpečí neprodlený zásah, je dodavatel povinen zahájit odstraňování vady neprodleně po jejím nahlášení. Objednatel je povinen nahlásit vadu ihned po jejím zjištění a předejít tak vzniku dalších škod na díle a současně učinit potřebné kroky pro eliminaci rizika poškození majetku a zdraví třetích osob, případně objednatele. Oprávněně reklamovanou vadu je dodavatel povinen odstranit na svůj náklad. Dokladem prokazujícím odstranění reklamované vady je oboustranně potvrzený reklamační protokol.
    7. Nahlášení vad na díle je možné provádět pouze písemnou formou předávacího protokolu či na email servis@oknostyl.cz, případně poštovní zásilkou na adresu OKNOSTYL group s.r.o., Tišnovská 2029/51, 664 34 Kuřim. Součástí nahlášení reklamace musí být adresa stavby, kontaktní údaje na odpovědnou osobu a číslo SoD, popis vady, kdy a jak byla zjištěna poprvé a její projevy. Před zahájením servisního zásahu za účelem doložení oprávněnosti reklamace je objednatel povinen předložit SoD, případně dodací list k zakázce, na níž je reklamace uplatněna.
    8. Platnost záruky na dílo je podmíněna tím, že na díle či jeho součástech nebudou prováděny žádné dodavatelem neautorizované úpravy a montáže doplňků, mající vliv na jakoukoli součást díla (například montáž rolet, žaluzií, sítí, sušáků apod.)
    9. V případě dodávky oken bez montáže se službou „balení oken/dveří, jsou okna balena na automatických balících strojích, které mohou tahem obalové folie způsobit prohnutí okenních rámů. Pokud se po rozbalení deformace projeví jako trvalá, je možno a nutno srovnat ji řádnou montáží oken v souladu s příslušnou ČSN 74 6077. V souladu s touto normou se rovinnost rámů měří na namontovaném okně a rovinnost rámu nenamontovaného, případně nevhodně namontovaného okna není vadou výrobku.
    10. Kvalitativní parametry skel a skleněných výplní jsou posuzovány dle zvláštních podmínek určených výrobcem skla a skleněných výplní. Příklad kvalitativních parametrů a jejich posuzování naleznete zde. U skleněných výplní je nutno předcházet jejich poškození tzv. tepelným šokem, kdy je část plochy skla výrazně zahřívána. K tomuto poškození může dojít vlivem nerovnoměrného zastínění okna, umístěním zdroje tepla vedle okna, nebo uložením předmětů (včetně nábytku) v blízkosti okna, kdy tyto předměty způsobují intenzivní ohřívání skla vlivem vlastní teploty, nebo odrazem slunečních paprsků do skla. Poškození tepelným šokem má charakteristické vlastnosti a vzhled a nelze jej považovat za vadu výrobku.
    11. Případné estetické vady výrobku a mechanické poškození způsobené pravděpodobně manipulací či dopravou, které se nacházejí na vnějším obvodu výrobku (rámu), nebo na pomocných profilech (podkladové profily), nemá vliv na funkční charakteristiky výrobku a při následném zapravení bude skryto zednickým, či jiným krycím materiálem nelze považovat za vadu výrobku a důvod k výměně výrobku či jeho části.
  7. Platební podmínky a sankce
    1. Dodavatel je oprávněn požadovat po objednateli zálohu na dílo ve výši 50-100 % z celkové ceny díla, přičemž výše zálohy je stanovena dohodou mezi objednatelem a dodavatelem a nemůže být objednatelem jednostranně nárokována. Uhrazením sjednané zálohy ze strany objednatele, je podmíněn začátek plnění smluvního závazku stranou dodavatele. V případě prodlení objednatele s úhradou zálohy se o dobu prodlení prodlužuje i termín plnění díla dle SoD. V případě, že je objednatel s úhradou zálohy v prodlení delším než 30 dní, je dodavatel oprávněn odstoupit od SoD, případně změnit cenu díla o rozdíl vzniklý změnou vstupních nákladů, kurzových rozdílů či sezonních akcí. Změny ceny díla musí být potvrzeny dodatkem k SoD.
    2. V případě nesplnění závazku objednatele uhradit v určené době cenu díla, je objednatel seznámen s náklady spojenými s vymáháním dlužné částky v tomto rozsahu, s čímž objednatel souhlasí: poplatek za zpracování a odeslání 1. upomínky je stanoven ve výši 2000 Kč, poplatek za zpracování a odeslání 2. upomínky je stanoven ve výši 4000 Kč. Předání pohledávky k vymáhání a administrativní náklady s tím spojené ve výši 10 000 Kč, náklady vymáhacího řízení ve výši 30 % z dlužné částky nebo minimálně 10.000, Kč. Uvedené poplatky je objednatel povinen dodavateli uhradit na základě zaslané faktury. Dodavatel má dále právo požadovat po objednateli úhradu celkových nákladů spojených se zastoupením, zmocněným právním zástupcem, včetně nákladů spojených s případným soudním řízením.
    3. Platby záloh a doplatků jsou prováděny na základě účetních dokladů (faktur) generovaných dodavatelem a doručených objednateli. Doručením faktury se rozumí prokazatelné odeslání faktury ve fyzické, případně elektronické podobě na kontaktní údaje předané objednatelem a uvedené ve SoD, příp. objednávce. Objednatel je povinen o změnách kontaktních údajů neprodleně informovat dodavatele tehdy, pokud práva a povinnosti vyplývající z uzavřené SoD nejsou oboustranně vypořádány. V případě, že objednatel nesdělí dodavateli změnu kontaktních údajů, má se zato, že faktury byly řádně doručeny a případné prodlení v dodání nových kontaktních údajů a znovu- odeslání faktur nemá vliv na datum splatnosti faktury a případné smluvní pokuty, spojené s prodlením takto zaviněným.
    4. V případě, že je objednatel v prodlení s úhradou faktur, má dodavatel právo požadovat po něm smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny díla za každý den prodlení. Tím není dotčeno právo na náhradu škody.
    5. V případě, že je dodavatel v prodlení s plněním díla v termínu dle SoD, má objednatel právo požadovat po něm smluvní pokutu ve výši 0,05 % za každý den prodlení z celkové ceny nedodaných výrobků a služeb (bez DPH).
    6. Dnem úhrady faktur je den připsání platby na účet dodavatele, případně den identifikace přijaté platby s nesprávně uvedeným variabilním symbolem.
    7. V případě marného výjezdu pracovníků dodavatele na místo realizace, či prostojů z důvodů na straně objednatele, či z důvodu vyšší moci (zejména nepříznivé klimatické podmínky pro realizaci díla či jiné okolnosti nastalé nezávisle na dodavateli) je dodavatel oprávněn vyúčtovat objednateli náklady s tím spojené a objednatel je povinen tyto náklady uhradit. V tomto případě bere objednatel na vědomí, že další termín montáže bude naplánován dle harmonogramu dodavatele na nejbližší možný termín bez povinnosti dodavatele upřednostnit takovou montáž před dalšími závazky dodavatele vůči jiným jeho zákazníkům. Prodlení, které vznikne takto odloženou montáží nelze považovat za prodlení dodavatele s plněním díla dle SoD.
    8. Pokud objednatel brání realizaci díla neposkytnutím potřebné součinnosti dodavateli v dohodnutém, případě oprávněně požadovaném rozsahu (například nepřipravením stavebních otvorů či přístupu k nim), je dodavatel oprávněn vyúčtovat objednateli smluvní pokutu ve výši 10 % z celkové ceny díla a ten je povinen ji dodavateli uhradit. Sjednáním smluvní pokuty není dotčen nárok na náhradu škody. V případě, že dojde k jednostrannému odstoupení od SoD z jakéhokoli důvodu poté, co dodavateli vznikly prokazatelné náklady spojené s realizací díla, je objednatel povinen tyto náklady dodavateli uhradit. Dodavatel je oprávněn tyto náklady jednostranně započíst vůči záloze uhrazené objednatelem.
  8. Rozhodčí doložka
    1. Veškeré spory vzniklé ze závazkových vztahů mezi objednatelem a dodavatelem budou s vyloučením pravomoci soudů rozhodnuty v rozhodčím řízení jediným rozhodcem, a to JUDr. Ivo Panákem, advokátem ČAK č. 02720, IČ: 66214246, sídlem Mezírka 1, 602 00 Brno, Česká republika, s tím, že pokud tento funkci rozhodce nepřijme, bude rozhodovat další rozhodce, a to JUDr. Dalibor Vaigert, advokát ČAK č. 04188, IČ 662 33 933, se sídlem Hlinky 80, Brno 603 00, nedohodnou-li se strany jinak.
    2. Rozhodce rozhodčí řízení provede přiměřeně podle ustanovení zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, v platném znění. Rozhodčí řízení se koná pouze na základě písemností, předložených stranami, ledaže rozhodce nařídí ústní jednání, které bude tento však nařizovat pouze výjimečně, v případech, kdy bez slyšení účastníků nebo jimi navržených osob nebude možno dostatečně zjistit základ pro spravedlivé rozhodnutí. Jeho rozhodnutí bude konečné.
    3. Náklady rozhodčího řízení ponese ten z účastníků, který nebude v řízení úspěšným, přičemž náklady se rozumí zejména poplatek za zahájení řízení, odměna rozhodce, náklady právního zastoupení a ostatní věcné výdaje, vynaložené stranami v souvislosti s rozhodčím řízením. O náhradě těchto nákladů rozhodne rozhodce vedle meritorního rozhodnutí ve věci rozhodčím nálezem. Strany se dohodly, že ohledně nákladů právního zastoupení v rozhodčím řízení bude aplikována vyhláška Ministerstva spravedlnosti č. 177/1996 Sb., v aktuálním znění, ke dni podání rozhodčí žaloby.
    4. Strany se dohodly na tom, že v případě, že JUDr. Ivo Panák, advokáte ČAK č. 02720, IČ: 66214246, sídlem Mezírka 1, 602 00 Brno, Česká republika, nebo JUDr. Dalibor Vaigert, advokát ČAK č. 04188, IČ 662 33 933, se sídlem Hlinky 80, Brno 603 00, nepřijme funkci rozhodce, musí být ze strany žalobce stanovenou osobou rozhodce vždy pouze osoba s dokončeným právnickým vzděláním, získaným na některé z právnických fakult v ČR nebo ČSSR (resp. ČSFR) s nejméně 10 letou právní praxí, ze které je nejméně 5 let vykonáváno členství v komoře komerčních právníků, nebo advokátní komoře, přičemž toto členství ke dni jmenování rozhodcem trvá a není pozastaveno. Pokud by tento způsob volby rozhodce nebyl platným, pak je věcně a místě příslušným k rozhodování obecný soud dodavatele.
    5. Rozhodce je oprávněn přizvat si znalce zapsaného pro odpovídající obor v seznamu soudních znalců nebo obdobném seznamu v některém ze členských států EU. Náklady na znalecký posudek budou hrazeny zálohově stranou, která provedení posudku navrhuje a přisouzeny k tíži neúspěšné strany sporu.
    6. Účastníci se dohodli, že odměna rozhodce bude činit 3 % sporné částky uplatněné žalobou, nejméně však částku 5000,- Kč plus DPH a náklady spojené s výkonem funkce (zejména náklady vynaložené na odesílání listin).
    7. Strany smlouvy tuto doložku uzavírají jako rozhodčí doložku ve smyslu zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízení a o výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění.
  9. Závěrečná ustanovení
    1. V případě, že v souvislosti s plněním smluvních závazků mezi objednatelem a dodavatelem dojede ke vzniku jakéhokoli sporu, zavazují se obě smluvní strany k tomu, že je budou řešit především smírně.
    2. Objednatel souhlasí s tím, že dodavatel bude zpracovávat a archivovat jeho osobní údaje v rozsahu potřebném k uzavření řádného smluvního vztahu a zajištění dalšího servisu dodaných výrobků. Podmínky, rozsah a doba archivace osobních údajů jsou definovány na https://www.oknostyl.cz/zpracovani-osobnich-udaju/.
    3. V případě, že se změnou zákonů, předpisů, vyhlášek a dalších nařízení ze strany státu a státem zřízených institucí dojde k zneplatnění jakéhokoli bodu uvedeného v těchto VOP, sjednávají si dodavatel a odběratel, že ostatní ustanovení těchto VOP zůstanou v platnosti.
    4. SoD lze měnit pouze písemnými dodatky a podpisem SoD objednatel stvrzuje, že se s ní řádně seznámil, včetně všech jejích příloh, a že bude její obsah dodržovat a respektovat.
  10. Mimosoudní řešení sporů
    „V případě, že dojde mezi zhotovitelem a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z této smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je
    Česká obchodní inspekce
    Ústřední inspektorát – oddělení ADR
    Štěpánská 15
    120 00 Praha 2

    E-mail: adr@coi.cz
    Web: adr.coi.cz
 

Měnili jsme okna i vašemu sousedovi.
Nevěříte?

Mapa realizací Oknostylu

Máme zkušenosti
z více než 55 000 zakázek

Máme 14 poboček po celé České republice Najděte svou nejbližší

naší parketou nejsou jen montážePomůžeme vám se servisem a údržbou oken a dveří

Servis
a expresní opravy oken

Návody

Články a návody pro okna a dveře